Torsdagens dressyrträning

Dressyrträning idag som vanligt för Maria. Gick både bra och dåligt idag och Tommy var en riktig djävul om jag ska vara ärlig. Först och främst så red jag på pluppbettet vilket jag tror han tyckte var obehagligt. Ville inte alls ta stöd på vänster, han brukar egentligen inte ta så mycket stöd på vänster men idag var det verkligen hemsk, det gick inte att få honom att ta stöd typ..
Men iallafall så han var mjukare i munnen på detta men han slängde mycket mer än vanligt och tyckte nog det var lite äckligt.
Så vi jobbade mycket med att försöka få honom att ta stöd och att jag inte skulle hålla så mycket på höger och blabla, haha. Asså jag vet ju att jag måste träna men det är så irriterande för jag kan verkligen inte sluta hålla i höger, känns helt omöjligt... :(
Men öva öva öva!!
Galoppen var hemsk som vanligt, kändes som jag flängde runt på en kossa. Han sparkade förjävla mycket, var så jävla arg på honom. BITCH TOMMY!!!! Haha nej men han var lite grinig idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0