Tillbaka igen

Det är inte meningen att de ska bli sånna här uppehåll men jag har haft fullt upp hela helgen! Kul har det vart för det mesta iaf:) I torsdags hände inget speciellt vad jag minns men jag red iaf i paddocken och det gick sådär. Hon var rätt stum och motvillig i traven och skritten så jag började tappa tålamodet så jag fokuserade istället på galoppen och då gick hon jätte bra!

I fredags var det hoppträning för mich. Hon red först och kände igenom och jobbade lite och det gick skitbra! Hon sa att hon märkte stor skillnad sen sist och att lady är mycket lättare att jobba med även om hon fortfarande är lite jobbig i början. Sen hoppade hon några språng och de gick också bra. När jag skulle hoppa upp så va hon ju jätte taggad så det blev inte så bra när jag skulle försöka jobba henne. Hoppningen gick bra för mig med, fick några hemska språng men för det mesta var hon jätte duktig! Hon är mycket lättare att hitta avstånden på nu och hon har fått en annan slags språngkurva, för mig gäller det att vänja sig vid det för jag hamnar ur balans i landningarna ibland vilket är väldigt jobbigt!

Jag har iaf fått bra tips och saker att träna på nu och så är det bara att tagga för onsdag! :)

Anna var med och fotade lite så här är lite bilder, hahah ignorera ladys hoppteknik och att vi kom nära så jag fick köttbulle sits x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0