Respektlöst!

Jag tycker att det är alltför ofta som det kommer en bilist eller nåt och kör alldeles för fort eller för nära och det är sjukt dåligt! Lady är inte jätte rädd i trafiken men när det kommer en buss som kör 10 cm ifrån henne så kan hon få för sig att hoppa ut mitt i vägen och det är ju livsfarligt! Jag kan dra flera hundra exempel på när jag nästan har blivit påkörd av en motorcykel eller lastbil mm.
 
Men i Söndags var jag och Elin ute på en promenad och hon hade den nya ponnyn med sig. Det gick bra hela vägen tills vi kom till kurvan innan våran grusväg så kommer en motorcykel bakom oss, Fancy började hoppa runt och då gasar han på och typ racear förbi oss... Inte det smartaste han kunde ha gjort i den situationen. Eller idag när jag skulle skritta ut barbacka så kommer en cyklist som cyklar på samma sida om vägen som mig och han svänger inte undan förens han bokstavligen har kört upp i baken! Lady hade inte sett honom så hon fick ett panik-ryck och kutade framåt och jag med min asdåliga balans höll på att åka ner i diket. :(
Det är så dumt när man liksom inte vet hur dom reagerar..
 
 
Jag förstår liksom inte svårigheten med att sakta ner eller bara visa lite hänsyn till oss med djur.. Jag blir jätte glad när en busschaufför saktar ner och vinkar eller svänger undan för en! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0