Första doppet

Grymt härlig dag igen! Jag promenerade med några andra till sjön med hästarna och Lady blev typ överlycklig. Alla tyckte det va kul och speciellt när det var så varmt. Jag gick i så långt jag kunde och så fick lady gå så långt som grimskaftet räckte och hade jag gått ut en liten bit till så hade hon kunnat simma. När vi kom tillbaka så duschade vi hästarna så nu har hon äntligen fått bort allt vintersmuts och skit!
 
Imån hade jag tänkt rida i paddocken lite, hon har ju tagit det rätt lungt nu fast det märks att hon har varit trött av värmen så jag vill inte köra med henne för mycket. Om jag inte har hört fel så skulle det nog vara en CR i stallet på måndag så då är jag väl med där och hoppar lite. 
 
En stor nackdel som man märker att vi ridmänniskor har är att vi alltid har långbyxor på oss.. vilket är dumt på sommaren om man inte vill vara likblek :p Fotbollsmänniskor osv har ju skorts på sig när de e varmt. Och på tävlig måste vi dessutom ha långärmat, även om det är rätt logiskt och bra egentligen. Det blir jävligt varmt också! Även om man ska njuta av vädret så hade vart rätt gött att ha manegen på sånna här dagar om man hade tänkt att rida ett pass för det är ju mycket mer ansträngande för hästarna när solen steker på dom hela tiden. Och det värsta som finns är att rida på sega eller slöa hästar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0