Är man någonsin nöjd?

Om jag tänker hur jag är när jag rider tommy så är jag verkligen aldrig nöjd, i stort sätt. Antingen är han för pigg eller så är han för seg. För hård i munnen, eller för mjuk och tar inget stöd. Seriöst, vad är jag nöjd med egentligen?
Tror många känner igen sig i detta, det är svårt att vara nöjd. Men sen tror jag även att det är bra att man inte är nöjd hela tiden. Tänk om jag skulle rida runt och alltid vara nöjd och tycka att allting hela tiden är perfekt, då skulle jag ju aldrig komma någon vart för jag kan inte se vad jag gör fel och det är ju inte heller bra.
 
Det är viktigt att hitta något där mitt emellan tror jag, men det är också det som är det svåraste. Jag är otroligt grym på att bara ta ut det negativa med allting. Även fast tommy hoppade fint alla rundor förutom en så hakar jag upp mig på dendära mindre bra rundan, vilket är dåligt. Jag vet att jag behöver ändra på detta men det är inte det lättaste. Michaela har vart på mig rätt mycket om det att jag ska ta ut det positiva först och fokusera på det och SEN kan man ta det som är mindre bra.
 
Vi har haft sånhär mental träning i KÅRF och då har hon pratat med mig om att jag ska skriva ner 3 positiva grejer och 1 negativ om dagen ridpass och detta sättet är faktiskt väldigt bra. Det är svårt att hitta 3 bra grejer men lätt att hitta en dålig men när man tillslut kommer in i det så blir det inte så himla svårt.
Sen så tror jag att det är viktigt för hästen också, att hur dåligt det än går att man klappar om hästen och ger godis för dom kan också ha dåliga dagar men dom ställer ändå upp för oss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0