Ale-Jennylund Resultat 4 Maj

LC | A:0/A:0 | 0+0 fel | 9a av 45 starter
 
På framridningen var han sådär jobbig som han var dagen innan tävlingen, bet fast i höger och inget stöd på vänster så försökte böja igenom honom och ibland släppte det men det blev inte mycket bättre.
På framhoppningen var han jättefin och bjöd fint mot alla hinder. Kom nära på räcket i början men sen släppte det och alla avstånd flöt på bra!
 
Inne på banan var han pigg och fin men började att dumma sig så att han inte lyssnade på mig utan la sig nära och kröp intill hindrena och så får han absolut inte göra. Haha, så blev arg på honom där en gång och smiskade till han och då blev han arg tillbaka kan man säga ;)
Men efter det släppte det bättre. Det var bara 6 hinder i grunden och 4 i omhoppningen så omhoppningen började  väldigt fort men den flöt på bra. Tog alla vägar jag tänkte att jag skulle ta och det räckte till en liten placering.
 
Alltså jag var seriöst nervös innan jag skulle in på banan. Jag fick stå utanför och vänta och blev skitnervös hahaha. Brukar aldrig bli nervös när jag ska rida tommy men nu blev jag det och tror det har att göra med att det gått så dåligt det senaste och jag ville så gärna att det skulle gå bra.
Tror inte jag andades under hela rundan för efteråt fick jag spyreflexer, asäckligt och hemskt!!! :( Men var så glad att vi kommit runt banan aahhahha ;D
 
LB | A:0/A:0 | ute.

Han kom ut lite för tidigt från transporten så det blev en jävla lång väntan. Tommy som från början varit taggad började bli väldigt trött vilket jag förstår. Sen inne på banan var han trött, det kände jag av men vi kom rätt på alla hinder och han var ändå fin, fram tills 7AB. Då han hoppade A men smet ut inne. Första gången förstår jag, vi kom nära in och han hade antagligen inte klarat det på ett bra sätt. 
Andra gången kom vi bra in men jag tror han tappar lite fart och inte räcker till så han smet ut igen -.-
Så tror att det beror på det, för hemma hoppar han bra i kombination så han kan ju hoppa det... Men det blir lite hejsvejs på tävling. Öva öva öva!!!
 
Film från LCn. Ingen stilrunda precis men whatever, gjorde allt för att komma runt utan stopp:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0