svar

Enligt mig har man martingal för att det är snyggt. För jag tror inte att så jäkla många hästar behöver martingal, förutom dom som kör upp huvudet och drar såklart. Men bara för att hästen har huvet i vädret så behöver den inte martingal. Dock inget fel att ha martingal för att det är snyggt.
Visst, Tommy slänger jääävligt mycket med huvudet, både i paddocken, uteritt och på tävling. Och det är irriterande men ändå så stör det mig oftas inte. För jag är rädd att om jag har martingal så ska han bli tillbaka dragen och jag är rätt att det typ kommer hindra honom, därför väljer jag att rida utan. 
Har haft martingal på honom en gång men naae, martingal är väl inte riktigt min grej. Sen tycker jag att det är väldigt snyggt med typ förbygel och martingal, förbygel har jag ibland men aa, inte martingal helt enkelt för att jag tycker inte att jag eller tommy behöver det :)
Han har nockat mig X antal gånger dock... ;D

Kommentarer
Postat av: Isabell

sv:jag ska föst försöka göra en själv, men om jag inte blir nöjd får du göra en åt mig ;) ^^

2013-02-04 @ 14:35:16
URL: http://isabellgunnarssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0