Oxe

Kom till stallet senare idag för jag var i stan hela dan och alla hade redan vart där så det var helt öde! Skrittade ut barbacka med hackamoret då de var ett tag sedan och det gick inte så bra.. hon lyssnar verkligen inte på det!
Så fort jag försöker bromsa henne drar hon bara ner huvet och blir as stark istället. Inte för att jag kommer rida henne seriöst på det men det är ändå jobbigt att hon ska hålla på. Hon har även blivit helt konstig när hon går för segt och jag ska skänkla på henne för då stannar hon bra. Bara står där helt utan anldning och jag måste typ få ryck på henne innan hon börjar gå igen! Sist hon gjorde det försökte jag ha tålamod och bara fortsätta skänkla på tills hon lyssnade men det tog 5 minuter innan hon började gå igen -.- 
 
Imorgon blir det klippning så jag ska försöka komma ihåg att ta med mig systemkameran så att jag kan få lite bättre bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0