LYCKALYCKALYCKALYCKA!!

ÅÅÅHH, vi var hos veterinären idag som sagt och hon hade verkligen blivit mycket bättre! Så när veterinären stod och böjde henne så passade jag på och fråga om hur jag ska sätta igång henne, så hon sa att vi kan ju inte hålla på och behandla henne i evigheter och dessutom kan det delvis vara en böjreaktion som hon har (dvs att hon markerar utan att faktiskt ha ont) vilket tydligen var vanligt hos smäckra ponnys. Så hon skrev ut ett schema åt mig för hennes igångsättning!! Den är superseg men vad skulle jag förvänta mig? hon har vilat i två månader ganska exakt och behöver ta sin tid att komma tillbaka och vänja sig osv.
 
Konvalensprogram för hästen Lady
 

v. 1-2 skrittmotion 40-60 min
v. 3-4 lägg in lättare travrbete, korta intervaller x flera
v. 5-6 lägg in enstaka kortare galopparbete
 
återbesök efter v.6 
 
Så jaa, vi får ju se hur det blir med sveland... men men jag får ta det som det kommer och vara glad för det lilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0