Horsemanship

Idag var Norah Kohle hos oss och hjälpte mig med Tommy. Hur jag skulle göra osv. Han var en väldigt fin häst som var väldigt lik hennes egna sa hon. Han är lite osäker och försöker därför dominera och sånnahär hästar, så fort dom får lite dominans så tror dom att dom är bäst i världen och kan bestämma över allt och alla, haha. Men han skötte sig. 
Fick hjälp för hur jag ska göra när han dummar sig och innan jag beger mig ut på vägen med honom så ska jag ta det hemma i paddocken typ. Men det ska inte vara dumt och jag ska inte behöva säga till honom på det sättet att han tror att jag ska bestämma över honom, utan det ska vara lek liksom och det ska vara roligt.
Så det var jättebra och vi ska boka in en till tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0