Dagens ridpass

Vet ni vad kära bloggläsare? IDAG RED JAG MED MARTINGAL!!!
Tänkte att jag ville prova att rida med det. Han stegrade bort mot manegen men sen blev han lugn och han va helt lugn i manegen så ett litet framsteg här.
Men det var både positivt och negativt med martingalen. Positivt var att jag slapp bli nockad. Han slängde fortfarande mycket med huvudet men han kom ju inte lika högt med hövet. Negativt var att han var typ stel på det. Tyckte han fick en stelare form, eller formen var finare men mycket stelare och han var typ mycket mer svårpåverkad. Så a, tänker att den kan ju va bra att ha när jag rider ut :P men jag vet inte.. jag gillar verkligen inte martingal :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0