Svar på kommentar

hejhej

vad har du för tankar med att du är förlång för henne? Är det inte jobbigt liksom att känna att du är förstor och speciellt i hoppningen? :)
Inget elakt menat, ni är jättefina men du är ju lite stor på henne :/

-

Hej, jo jag är medveten om att jag är förstor för henne och det var jag väl kanske redan när jag köpte henne. Saken är den att ja inte alls skulle ha en c-ponny då jag precis hade lämnat ifrån mig min foderponny som också var c-ponny. Jag hade planerat att köpa mig en maxad D-ponny utan större erfarenheter eller kunskap, men trots mina låga krav så hade jag en väldigt liten summa att röra mig på och efter MÅNGA provridningar hittade jag en annons på ett sto som de sa skulle vara ca 143-144. Allt verkade bra så vi åkte och provred och jag blev typ kär direkt, så vi åkte dit en gång till och bestämde oss för att köpa henne. Det tog ett tag då hon inte hade något pass osv men tillslut besiktigades hon och fick åka med oss hem.

 

Detta var hösten 2011 och i februari 2012 tog vi henne till åby och mätte henne med förhoppningar att hon istället skulle vara en maxad c-ponny då hon var så himla liten. Hon mätte 137 vilket då var 6 cm skillnad från vad säljarna hade sagt. Tävlingarna gick bra hela våren och sommaren och jag tänkte, eftersom jag faktiskt var för lång för henne, att sälja henne den hösten. Men då började vägringarna och det bara sämre på tävling så vi sa att vi skulle vänta på våren istället, men i december fick vi reda på att hon hade en inflammation i benet och nu är hon under igångsättning så det är bara att hålla tummana för att hon håller sig fin under våren så att hon kan vara till salu till sommaren!

 

Så detta blev en kortfattad men lång historia om varför jag rider omkring på min lilla poonny och ser ut som en flaggstång och som svar på din andra fråga så är det klart att det kan vara lite jobbigt i hoppningen då hon var världens mest obalanserade häst i början. Men det handlar ju bara om att JAG hela tiden får tänka på MIN balans och sits. (dock hade min sits kunnat vara en miljon gånger bättre men...).  Tack för kommentaren! :)

 
Jag menar visst jag ser lång ut men om man kollar på skänkelläget på denna bilden så är det inte överdrivet oproportionerligt!
 
Har tyvärr nästan inga hoppbilder som jag är stolt över så jag bjuder nu på en härlig failbild istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0