Ridpasset 29 april

Inget höjdar pass idag om jag ska vara ärlig. Tommy var springig och stark och gjorde mest vad han själv ville, dock förståeligt då han inte ridits ordentligt på en vecka.
Iallafall så övade jag på att korta och länga mellan två bommar som var upphöjda ca 3cm. Han tyckte det va kul och lyssnade väl rätt okej. Det var 15 meter emellan och han kunde gå på 6 och även 4 så det var helt okej, det optimala iallafall haha.

Det jag ville ha honom bättre med var att han skulle gå fram mer för skänkeln, han var pigg och springig men svarade ändå inte framåt när just jag ville det. Så det behöver jag öva mycket med men det vet jag även om. Dock lite svårt i våran lilla paddock så får försöka göra det mer ute istället :)

Btw. Grym statistik idag, vad hände? Hahah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0