Bett...

Jag tycker att det är så svårt dethär med bett, just nu rider jag på ett helt vanligt tredelat eggbett och det funkar ju bra och är jättesnällt för hästen men jag hade velat ha något med lite mer "effekt" just i markarbetet. Då menar jag inte något som tvingar ner huvudet på hästen utan något som hon kan suga tag i bättre då hon lätt blir stum.
 
I hoppnigen vill jag ha det så enkelt som möjligt och inte ha massa skit i munnen på hästen utan att vara så lite i vägen som möjligt så att hästen får vara "fri". Många gör ju tvärt om och betslar upp en massa i hoppningen, oftast för att dom är pigga eller starka såklart och det kan man ju förstå. Men när man har ett starkare bett så blir hästen ofta kortare och många glömmer då, för att dom sitter på en så pigg häst, att använda benen och då får man oftast ganska kassa språng eller konstiga avstånd.

Kommentarer
Postat av: Moah Svantemark ♥

gör du designers? :D

2013-04-26 @ 16:47:32
URL: http://bymoah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0