X-mas show 2012

Sista tävlingen för iår blir christmas show i grevagården. Ett meeting som även är mitt första meeting, tommys med för den delen.
På fredagen går han en LB, lördagen en LB och söndagen en LA som är nationell, LBerna är regionala.
Känner jag att han är otroligt trött på söndagen kommer jag bara gå in och ta ngt språng på banan och sedan utgå just för att ge honom dom bästa förutsättningarna.
 
Nu innan så är det lite hårdträning typ, har ingen mer tävling så kommer rida mycket galopp för att förbättra hans kondis och hoppa mycket gympa på LÅGA höjder för det sliter inget på dom och det kan jag göra när jag inte tränar för michaela. Så kommer styrkan in där eftersom jag hatar att klättra hehe.. Tommy med för den delen ;) Jag tycker att gympa är bättre för att stärka hästarna för då förbättras galoppen också.
 
Samma vecka som meetingen blir det en dags vila och alla andra dagar blir det uteritter och skrittning och lite jogg i paddocken, men alltså inget ansträngande för jag vill ju att han ska vara fit for fight på meetingen ;D
Men sen hoppar jag ändå allt i avd.B hehe...
Sen efter meetingen så vet dom flesta om att då blir det vila i två veckor och sen chill ridning i två så att det blir typ vila i 1 månad! :)
Så börjar tävlingarna igång i mars igen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till!:D

2012-11-24 @ 12:24:09
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0