Damphästen nr. 1

Det som skulle blivit ett asgrymt dressyrpass i paddocken blev ett totalt kaos. hon var överpigg och hård i munnen, jobbade inte alls igenom sig i volterna osv. men så tänkte jag från början träna på lite skolor så jag gjorde de i alla fall så det blev lite bakdelsvändingar och träna på att flytta och då släppte hon och blev jättefin ett tag. Jag väntade med galoppen till  sist då det brukar vara den som förstör passet, det gjorde den denna gången också.  vänstergaloppen var helt okej, jobbade faktiskt och det gick inte allt för fort. sen kom höger varv som är svårast för båda och först rusade hon in i fattningarna så jag övade lite på dom, sen nar jag fick en bra fattning fortsatte jag på fyrkanten men då ville hon inte svänga när jag kom till ena hörnet så det blev tvärstopp i staketet.. jag blev irriterad på henne när hon fortsatte hålla på där och inte ville gå varvat med att hon hade en okontrolerbar racegalopp. jag var seriöst jävligt nära på att få ett psykbryt så jag lämnade galoppen och försökte få en bra avslutning i trav så jag började om med det jag gjorde i början och då blev hon hyfsat fin igen så jag fick nöja mig med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0