Dagens ridpass

Idag fick han gå ett pass i paddocken. Fin när jag värmde upp, fick sätta mig ner i traven (hatar det, studsar som fan) och rida ihop honom och då blev han riktigt fin!
Sen så galopperade jag och bröt av, fattade galopp, bröt av till skritt osv. Jobbigt stark blev han i avbrottet men han gjorde fina fattningar!
 
Sen så hade jag små kryss på serien som vi hoppade på träningen i förrgår. Men bara små kryss för då sliter det inte på hästarna.
Så hade tyra tipsat om en övning på sin blogg att man ska göra volter mellan dom små kryssen så det gjorde jag.
Han va så jäkla pigg så studsa han innan och drog lite men det var då det var bra att göra volter för att visa att han inte får göra så och han hade en riktigt bra tempo och va hela tiden på tårna ;D
Kanon va han!
 
Och sen när jag trava av så slappnade han av och blev kanon fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0