Tävlingar 2012

Först hade jag ju Camaro men tror inte vi filmade så många tävlingar från detta året tyvärr. Så går igenom Tommys tävlingar istället!

Tommy hade aldrig tävlat när jag fick honom. Tror det tog två veckor sedan åkte vi ut till kungbacka för att hoppa lite Clear rounder, mest bara för att han skulle få hoppa.
Första clear rounden var en runda på 70 Cm. Det var en bra runda och vi var felfria.
 
Sedan åkte vi på vår andra Clear round, i kungsbacka denna gången också. Jag började att hoppa en runda på 80 Cm. Det gick bra och vi var felfria.
 
 
Sedan bestämde jag mig för att gå in och hoppa en 90 runda också. Haha jag blev la typ nervös för dels så visste jag inte riktigt hur han fungera och så hade jag inte tävlat så mycket 90 innan.. 
Rev iallafall 2 hinder. Först kom vi nära och andra hindret var var att jag missbedömde avståndet! Men jag var så glad för att Tommy va så snäll och bara hoppade fastän vi kom helt tokigt.
 
 
Några veckor senare var det dags för Tommys första riktiga tävling. Vi skulle hoppa LD & LC. I Ldn så rev han 1, mitt fel för vi kom för nära. Men i LCn så var vi felfria! & Tommy hade skött sig helt perfekt :)
  
 
Sedan åkte vi till frillesås. Var felfri i LD+5 och sen i LCn så hade jag ett ner plus att jag red fel väg så då fick jag även ett tidfel osv. Men när jag kollar på videon så korsar jag ju faktiskt inte min egna ridväg så därför borde jag inte fått fel för den vägen jag tog... Aja whatever.
  
 
Sen tog det en månad eller så och då åkte vi till Nääs. Var så himla ledsen och besviken efter denna tävlingen. Tommy hade varit superfin hemma osv så åker jag på tävling så blev han jättekonstig och seg och han kändes allt annat än normal... Hade 4 fel i LD+5 och var felfri i LC så även fast rundorna sög så var resultatet bra. Men var ändå inte nöjd eftersom jag går väldigt mycket på känsla.

Detta höll även i sig till nästa tävling som var tre veckor senare på Mölndals RK. Han var jobbig på framhoppningen. Var seg, sprang in i väggen och jag var pissesur på honom. Han var SEG hela rundan men trots det var vi felfria...
 
Några veckor senare åkte vi till kungälv där Steungsund höll i godiscupen. I LCn så var han superfin hela rundan men så smet han förbi på sista hindret ahha. Så konstig och det var verkligen random..
Sen så debuterade vi LB och han var verkligen SUPERFIN! Så var det en linje på sista och då kom vi jättenära så han rev men annars var det våran bästa runda.
 
 
Nästa tävling var tre veckor senare och då åkte vi till Varberg. I Lcn så var det första gången vi tävlade avd. A och då plockade vi hem en 6e placering :) Sen i LBn så hoppade jag avd. B och då var vi felfria!! :)
 
 
Två veckor senare åkte vi till Vänersborg. Lcn så gick vi till omhoppning och vi fick till riktigt bra svängar. TYVÄRR så river han sista hindret för han hoppade av för långt ifrån :( Vi kom 1 utanför placering, hade vi varit felfria hade vi kommit 2a!
Sen i LBn så fick han värsta sockerkicken så han va skitpigg och lyssnade inte alls på mig.. Så han rev två men var väldigt nöjd med rundan ändå.
 
 
Tre veckor senare så var det dags för grevagården. Fredagen så hade vi två ner i LB, lördagen två ner i LB och då debuterade han även LA med Michaela. Dom fick två rivningar. På söndagen debuterade jag LA med Tommy och vi hade ett ner. Alltså hade vi väldigt mycket rivningar hela helgen men rundorna var superbra annars och allt handlar om att han ska få mogna. Han var så himla fin alla rundor så var verkligen super lycklig och stolt!!
 
Tycker att han har gjort en otroligt bra tävlingssäsong för att inte ha tävlat innan. Får vi in ännu mer rutin tror jag att 2013 kommer bli super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0