Planerna för nästa år

Nästa år vill jag ut och tävla lite större tävlingar och som det ser ut nu är det även det jag kommer att göra.
Planen är att starta första tävlingen med en LC & LB för att börja "lugnt" och sen lite senare bara starta LB & LA.
Nästa år är han ju 7 och då behöver jag inte starta honom i avd.B längre men det kanske jag gör ändå i LA bara för att slippa hoppa omhoppning ;) Men det får jag se lite hur det går för är han fin så rider jag omhoppning också.
 
Sen så ska vi även försöka kvala honom till ungponny SM. Då krävs det först tre felfria rundor i LA för att kvala till MSV.B och sedan krävs det två felfria rundor i MSV, då har han kvalat sig.
Som det ser ut nu så kommer Michaela försöka kvala honom dit eftersom där får dom ridas av överåriga ryttare. 
Jag känner inte riktigt att jag vill starta 1,20 så tidigt därför får Michaela göra det. 
Höjden fixar Tommy men det är bättre om någon mer rutinerad startar honom så får han dom rätta förutsättningarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0