Lastbilsfobi?

Idag skrittade jag ut längs bilvägen, barbacka. Där går vi längs vägen och så kommer de ju självklart en lastbil körandes bakom. Det är inte bra eftersom lady nyligen har blivit lastbilsrädd då det dagligen kommer lastbilar till stallet och lastar av grus och skrot läskigt nära hennes hage, det har hänt ett antal gånger att hon har sprungit genom staketet.
Jag hade tur att det fanns en liten stig från vägen några meter längre fram. Hon halvt galopperade halvt stegrade sig hela vägen fram till stigen, något hon inte fattade var att stigen har en väldigt brant och stenig backe lite längre fram och det var inte långt ifrån att jag galopperade upp för den :/ jag känner att det går bra med hennes "ta det lungt och skritta" vila, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0