christmas show resultat

Helgen har varit grym. Kom fram sent på torsdagen, ställde in tommy i sin box och gav honom kvällsmat.
Sen åkte vi till våran stuga.
 
På fredagen startade jag en LB, 1m
Tommy var fin, pigg & glad. Det var en linje som det skulle va fem galoppsprång, där skulle jag ta tillbaka honom men jag glömde göra det så det blev att han klämde in ett 5e så då rev han det vilket var mitt fel.
Sen var det oxer in i kombinationen, tappade lite galopp i svängen och så blev det konstigt så han gick på typ 1 och ett halvt där och rev B hindret.
Annars en bra runda.
8 fel
 
Lördagen så startade jag en LB, 1m
Bebis va piggg och ja allt blev la lite kaos hehe... Det var en oxer som jag inte hittade avståndet till, visste att jag skulle få problem med den. Iaf så ville jag hoppa av men jag tror inte tommy fattade riktigt så han skulle hoppa av men så visste han inte riktigt hur han skulle göra så han fastnade typ med benen i bommarna och allt gick bajs hehe.
Sen gick la resten typ bra men sen körde han sitt egna lilla race och lyssnade inte speciellt bra på mig :P
Fick inte tillbaka honom så han kom nära på ett räcke som ståg direkt ur sväng på kortsidan så den rev han med.
8 fel
 
Sen på lördagen gick Michaela in och startade honom en LA, 110cm.
Han var suuuperfin och Michaela la honom i perfekta lägen hela tiden hehe. Sen var det Tommy som inte lyfte ordentligt på benen så han petade en oxer sen petade han ett räcke som också stod ur sväng.
Men Michaela var nöjd och Tommy va superfin :)))
8 fel
 
På söndagen så startade jag en LA, 110cm.
Visste verkligen inte om jag skulle starta eller inte men jag tänkte att jag tar ett språng iaf annars utgår jag. 
Men där inne så hade jag bestämt mig att jag skulle runt hela banan för den var rätt lätt.
Jag var apa nervös hhhehehe. Så kunde typ inte rida bra och ja...
Tommy var pigg men sen mot slutet så ville han bara mot utgången så han blev lite loj bort från den.
Sen kom han nära på en oxer och då rev han. MITT FEL ;(
Sen gick han på två galoppsprång i kombinationen där det skulle va 1... Han blev nog lite trött..
Men va så jävla nöjd att vi kom runt banan :) & så skönt för det kändes inte ens högt :P
4 fel
 
Så ja, han hade lite rivningar men det får han ha för det är träning och han har skött sig super hela meetinget så är mer är nöjd! :)
filmer kommer senare :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0