1:a dagen..

 
Jaa, då har första dagen gått. Hur mycket jag än vill säga att det har gått bra och att jag fick en lika fin runda som på kungsbacka så ska jag ju inte ljuga. Red fram lite lungt prcis som vanligt, kom in på framhoppningen och galpperade igång henne. Hoppade fram på lilla först och sen på ett nedsänkt räcke vilket gick bra, sen höjde michaela räcket och hon stannade. tog det en gång till och hon stannade igen, sänkte ner det och hon hoppade. Sen skulle vi ta oxern och hon vägrade direkt, då ropade dom ut mig för att vänta utanför banan så vi gjorde oxern till ett räcke och hon stannade ändå. jag fick hur som helst gå in på banan och vi vägrade ut oss på första hindret... vi bestämde oss för att anmäla michaela till avd. b på lb:n så hon hoppade upp och red in på framhoppningen, där kom hon inte över ett enda hinder så en person som hade sett hur det gick kom fram och sa att vi skulle be veterinären böja igenom henne så att vi va säkra på att det var något med henne. så vi gick dit och det visade sig att hon var halt på båda fram.... :( så det blir ingen mer tävling för oss här men vi stannar ändå och kollar på dom andra. Har redan bestämt tid på kliniken, 08.30 på måndag redan så de är ju skönt!
Jag har bara enormt mycket skuldkänslor just nu för att ha hoppat runt på min halta häst och blivit arg på henne för att hon har stannat men vi kude ju inte veta det så jag får bara försöka släppa det och se hur vi ska göra nu och hur allvarligt det är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0