tack gode gud!

Red ut med Evelina igår runt sjön och skulle upp för backen på ängen, den såg helt smält ut och det fanns ingen is kvar. Men halvvägs upp för backen börjar hästarna tappa greppet och Lady är nästan nere på knäna men kommer upp igen och vi kom upp för backen. Ella gick däremot omkull och varje gång hon försökte resa sig upp ramlade hon bara ihop igen, sen så låg hon bara där så vi trodde att hon hade brutit nåt! Men efter en stund fick Eve upp henne iallafall och när vi kom tillbaka till stallet var hon helt okej, lite skakis bara. Men jag upptäckte att ladys "inflammations-ben" var varmt så jag spolade det lite och la på kylgel osv. Det var även lite varmt imorse när dom skulle ut i hagen men när jag sedan tog in henne på eftermiddagen så var det helt normalt.
Jag ska kolla mer på det imorgon och rida henne lite för att se om det blir varmt igen... om detta är något allvarligt så dör jag! :(
 
Ett år sen denna bilden togs! påskclearround och jag hoppade 50cm x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0