Hanna & Lady

Jag heter Hanna och är en tjej på 15 år. Jag har ridit sen jag var 6 år, mest på ridskola men jag har även haft medryttar och foderponnysar och köpte min första egna ponny för ett år sen.
Min ponny heter lady och är ett maxat c-ponny sto född 2005, jag köpte henne egentligen som en d-ponny men vi såg tidigt att hon var för liten för de. När vi köpte henne var hon nyligen importerad från Danmark och väldigt grön, sprang med huvet i luften och hade knappt hoppat något innan. Nu hoppar vi banor på 1m och har tävlat upp till la. Hon går fortfarande ofta med huvet upp i himlen men hon blir bättre och utvecklas hela tiden. Eftersom jag är ganska lång på henne ska hon egentligen säljas men tävlingarna i höst har inte gått så bra därför tar vi de till våren istället.
Mitt mål med ridningen är väl att sedan köpa storhäst och tävla så mycket som möjligt på alla juniortävlingar och utvecklas och ha kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0